Recepce reprezentuje vaši společnost
Větší kanceláře a komerční prostory, ale ani například zdravotní střediska nebo hotely se neobejdou bez tohoto vstupního místa oddělujícího vnitřní prostory od prostor venkovních. Jedná se zpravidla o důležitý prostor, kde probíhá nejen komunikace interní, ale především externí. Vyřizují se zde poštovní záležitosti, ale také to může být místo krátkého odpočinku nebo čekání návštěv. A i v době pandemické, kdy mnoho firem nefunguje naplno a mnoho zaměstnanců pracuje z domova, je minimálně v provozu přijímací prostor či právě recepce.
Aby prostor recepce vypadal reprezentativně, měl by být vybaven vhodným recepčním nábytkem a dalším praktickým příslušenstvím. Samozřejmostí při vstupu do každé přijímací místnosti je místo pro odložení oděvů aj. Obzvlášť v zimě se hodí věšák na kabáty – váš host si určitě nechce oblečení odkládat na zem. Praktická bude i nádoba na mokré deštníky.
Recepční pult
Čistý a přehledný styl recepce navodíte tedy volbou příhodného nábytku, především recepčního pultu, za nímž se dá leccos schovat a u něhož vás bude obsluhovat příjemný personál. Recepční pult bývá obvykle zhruba 110 centimetrů vysoký, aby umožnil pohodlnou obsluhu stojící osoby.
Obvykle jsou pulty navrženy tak, aby se daly doplnit o stůl pro recepčního. Z hlediska designového provedení se nabízí provedení v bílé a černé barvě, ale také v imitacích dekoru břízy a buku. Oblíbené jsou modely v kombinaci hliníkových částí s imitací masivu. Většinou se všechny kusy se dají libovolně kombinovat a nastavovat. Pro výrobu bývá použito lamino, často oceňované pro svoji odolnost, barevnou stálost, tvrdost a snadnou údržbu.
Přívětivé posezení v recepčních prostorách
Jak již bylo zmíněno, prostor recepce je první místnost, kam se uvádí návštěvy. Její vzhled může utvořit první dojem z vaší společnosti, ať už jde o obchodní partnery, návštěvy či potenciální zaměstnance.
Návštěvníci zde běžně několik minut čekají a tento čas by pro ně měl být příjemný. Důležitý tedy bude i prostor, kde budou moci pohodlně posedět, přečíst si případně časopis nebo prostudovat informační letáky. Nenápadné, přesto komfortní pohovky a křesla se nabízí v kvalitním provedení i minimalistickém designu. Lze vybírat z několika barevných variant a zároveň různých tvarů. Křesla, sedačky i další prvky jsou opět libovolně sestavitelné podle účelu. Jednotlivé kusy nábytku je možné zkombinovat tak, že celek bude působit neotřele a zajímavě.
Velice praktické jsou pohovky se zabudovaným USB konektorem. To může být velice atraktivní bonus, díky němuž zajistíte pro návštěvy i zajímavé přípojné místo.
Pozornost je třeba věnovat i výběru vhodného materiálu. Jelikož bude sedací nábytek zřejmě hojně využíván, nehodí se koženka, která časem praská a odírá se. Pokud vsadíte na textil, vybírejte kvalitní látku s vysokou gramáží a vyhněte se světlým barvám. Další možností je pravá kůže. Její výhodou je trvanlivost a omyvatelnost. Nezapomeňte ale na pravidelnou údržbu.
Stolky a další důležité doplňky do recepcí
Samozřejmostí je i konferenční stolek pro odložení věcí. Ten vybírejte mimo jiné i dle výšky sedačky a křesel. Příliš nízký stolek nemusí být vhodný – čekající hosté by se u něj museli nepříjemně hrbit. Na stolek umístěte například květiny. S dekoracemi to ale nepřehánějte. Můžete však na stůl rozmístit propagační materiály vaší firmy nebo časopisy, které souvisí s její činností – ať už jde o média, marketing, business, zemědělství nebo třeba průmysl. Materiály, letáky a časopisy lze ovšem vložit do speciálních stojanů na prospekty.
Přijímací haly a recepce se mohou vyskytovat v mnoha různých budovách. Nejen v komerčních a kancelářských centrech, ale například v hotelech či zdravotnických zařízeních. Všude tam se bude hodit celá široká škála doplňků, ať už se to týká vstupních rohoží a věšáků nebo i praktických informačních tabulí, stojanů na noviny, letáky a propagační materiály. V hotelových i jiných zařízeních se můžeme setkat i s čističi na obuv.